Následujte nás


Přihlásit se k odběru novinek

 

Nový vizuální styl MUO spojuje staré a moderní umění ve třech písmenech

Anežka Hrubá Ciglerová vystudovala ateliér Tvorby písma a typografie na UMPRUM. Absolvovala stáž na Královské akademii v Haagu. Mezi její realizace patří např. vizuální identita Českého literárního centra, vizuální identita galerie VIPER a řada knih pro nakladatelství UMPRUM.

Nikola Wilde a Richard Wilde vystudovali ateliéry Tvorby písma a typografie a Grafického designu a nových médií na pražské UMPRUM. V roce 2018 založili studio Publikum, které se věnuje vizuálním identitám, typografii a designu písem. Spolupracují s Ústavem mezinárodních vztahů v Praze, s NAMU, s Nadací Automatické mlýny nebo s galerií MeetFactory

AKTUALITA | 15. 4. 2021

Kombinace stylizované historické lomené iniciály a moderního bezpatkového písma, k tomu decentní propojení černé, bílé a hřejivě šedé – to je základ nového vizuálního stylu Muzea umění Olomouc. Vyjadřuje tak podstatu Muzea umění – spojení starého a moderního, kulturního dědictví minulosti i živého umění. Nový vizuální styl vypracovala trojice grafických designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde, kteří zvítězili v soutěži pořádané pro Muzeum umění renomovanou společností CZECHDESIGN.

„S logem, které doposud užíváme a které vytvořil náš skvělý grafik Petr Šmalec, jsme byli spokojeni. Jenže jsme měli jen logo, chyběl ucelený vizuální styl, který by naši instituci reprezentoval v celé její šíři. Soutěžícím jsme proto dali dvě možnosti: dopracovat vizuální identitu se současným logem, nebo vytvořit zcela nový systém,“ uvedl ředitel Muzea umění Olomouc Ondřej Zatloukal. „Vítězové zvolili druhou variantu. Jejich návrh s nimi ještě drobně dolaďujeme, ale jako celek splňuje naše požadavky na sdělnost, estetiku i určitou exkluzivitu, protože s novým vizuálním stylem získáváme i naši vlastní originální abecedu a číselnou řadu.“

Grafičtí designéři si jako základní koncepční východisko zvolili architektonické řešení budovy Arcidiecézního muzea i budoucího SEFO. „Pro nás je to spojení okamžiku, kdy se historie protíná se současností, ale hranice mezi historií a současností je přitom jasně čitelná. Vysvětlit to lze třeba prostřednictvím typografie – k historickému lomenému písmu jsme přiřadili moderní grotesk,“ vysvětluje grafický designér Richard Wilde. Základní barevnou kombinaci pak utváří černá a bílá doplněná o hřejivě šedou. „Výchozí barevnost pak doplňuje proměnlivá paleta barev, která je například na plakátě daná barevností použitého uměleckého díla,“ doplňuje Anežka Hrubá Ciglerová.

Muzeum umění Olomouc se při výběru grafického studia obrátilo na společnost Czechdesign, která má s obdobnými projekty velké zkušenosti. „Vypsali jsme otevřenou výzvu, do níž se přihlásily desítky zájemců. Následně jsme doporučili pět týmů designérů, kteří byli vzhledem k předchozím zkušenostem do soutěže vyzváni. Jeden z nich sice těsně před odevzdáním soutěžních návrhů odstoupil, přesto bylo velmi obtížné vybrat ten nejlepší,“ říká Jana Vinšová, ředitelka společnosti CZECHDESIGN

Pro Muzeum umění Olomouc je nový vizuální styl, který bude v následujících měsících implementovat do svých materiálů, celkem osmou proměnou v jeho sedmdesátileté historii. Nyní využívá muzeum jednoduché bílé logo MUO na tyrkysovém podkladu vytvořené v roce 2014 grafickým designérem a zaměstnancem muzea Petrem Šmalcem, který byl zapojen do celého procesu soutěže na nový vizuální styl muzea.

Tisková konference Muzea umění k nové vizuální podobě

 

Více se o nové vizuální podobě MUO dozvíte také na stránkách CZECHDESIGN.

Ostatní návrhy ze soutěže o vizuální identitu MUO můžete vidět ZDE.

Fotogalerie
Vizuální styl MUO
Nový vizuální styl MUO
Nová značka MUO
Nový vizuální styl MUO
Písmo MUO Incunabula
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu
Muzejní noviny MUZEION – ukázka aplikace nového vizuálního stylu
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - outdoor
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - outdoor a program
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - online / digital
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - merch
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - architektura
Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - plakáty, letáky, tiskoviny
Kompaktní varianta logotypu
Ke stažení

Dnešní otevírací doba

Arcidiecézní muzeum Olomouc 10.00-18.00
Muzeum moderního umění 10.00-18.00
Arcidiecézní muzeum Kroměříž 8.30-18.00

Čtvrtek | 25. 4. 2024

Dnes je otevřeno


Pokladna otevřená út–ne 10-18 hodin, Rezervace na pokladna@muo.cz
telefon: 585 514 241

8 Otevřených výstav

Přihlásit se k odběru novinek

 
© MUZEUM UMĚNÍ OLOMOUC 2022